Saturday, February 24, 2007

Fyramemet

Fyra jobb jag har haft (kronologisk ordning):
Dagisvikarie
Vandrarhemsstädare
Paddanenkätutdelare
Brödförsäljare
(sommarjobbet från helvetet medvetet utelämnat - vi pratar inte mer om det)

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Delicatessen
Princess Mononoke
Resan till Melonia
---

Fyra ställen där jag har bott (kronologisk ordning):
Familjehemmet
Sunkiga kollektivet
Folkhögskolan
Bostadsrättettan
(Frankrike kan ju inte riktigt räknas, tyvärr)

Fyra tv-program jag gillar:
Battlestar Galactica
HippHipp
Jay Leno
- äh, jag vet inte, är så sällan hemma hos teven på kvällarna. Teve är ändå bara roligt i sällskap.

Fyra ställen där jag har varit på semester (mängdordning):
Bua
Segelbåt på väg längs Bohuskusten
Amsterdam
Egypten

Fyra sajter jag besöker dagligen:
www.gmail.com
www.somethingposivite.net
www.statcounter.com
www.plusgirot.se (ja det är sant)

Fyra favoriträtter:
Min vegetariska lasagne
Min korv stroganoff
Pappas lammstek (särskilt såsen)
Fiskpudding (mormors)

Fyra ställen där jag gärna skulle vara nu:
Hemma (nämen - jag är ju hemma! Lucky me)
Amsterdam
I solen (nej, inte i solen, i solskenet såklart, silly)
På väg

No comments: