Tuesday, January 5, 2010

Årsmemet 2009

(Det nyårsmem som cirkulerat på bloggar i slutet av 2009 verkar blott vara en förkortad version av 2008 års dito. Några av de trevligaste frågorna är strukna. Vad säger det om världen egentligen?)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Skrev uppsats, tog examen, var arbetslös på riktigt, arbetade på riktigt. Och bytte namn.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
I mars kom Kaspian och i augusti kom Tyra.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Danmark. Danmark var sjukt kallt och där fanns många hårda militärer. (Och det var inte ens under klimatmötet.)

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Stabilitet, trygghet, struktur och lugn och ro.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
12 oktober. Jag kommer att glömma datumet men jag kommer att minnas hur dagen var, vilken plats jag satt på på bussen, och hur jag efter en halvtimme gett upp tanken på att minnas kollegornas namn. Och examensdatumet i juni som jag har glömt. Femte?

8. Vad var din största framgång 2009?
Examen och jobb.

9. Största misstaget?
För mycket fokus på detaljer.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej.

11. Bästa köpet?
Sängen!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Busskort. Nej, inte i verkligheten, men det kändes så.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Flera saker. Som aha-upplevelser, Urkult, födelsedagsöverraskningarna, allt badande i havet, fredagsgröt, sojaköttfärssås, telefonsamtalet om att jag fått jobbet.

14. vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
"Med Lo i sjalen och ro i själen så cyklar jag..." och allt med Glesbygd'n.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare och ledsnare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Plockat svamp.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig.

18. Hur tillbringar du julen?
Med mamma, pappa, bror och mormor hos mormor.

19. Blev du kär i år?
Ja.

20. Favoritprogram på TV?
Idol. Ja, det är första gången.

21. Bästa boken du läste i år?
Millennium-trilogin som ljudbok. Det var väl i år?

22. Största musikaliska upptäckten?
Spotify och Glesbygd'n.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Hotellfrukost.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nej. Jag önskade mig nästan inget och fick mycket mer. Mest av allt fick jag många fina vänner i min soffa.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jobbade, bjöd teamet på kardemummakaka som gjorde succé, gick vilse inuti ett hus i Ulricehamn, åkte buss. Kalaset var ju en annan dag.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Stabilitet, trygghet, struktur och lugn och ro. Ja, just det.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Mjukisbyxor! Det får man ha när man skriver exjobb eller är arbetslös. Inte när man jobbar. Det är nackdelen.

29. Vad fick dig att må bra?
Sommaren.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Eh, nej.

31. Vem saknade du?
Under några galna exjobbsmånader träffade jag nästan bara Ylva, Sol och Sylle, och saknade nästan alla andra människor, samt kanske ibland nästan alla tankar om andra saker.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Några av mina berikande kollegor.

No comments: