Saturday, May 22, 2010

Hur könsstereotypt är ditt förhållande?-memet

Kön: Kvinna
Ålder: 25
Bor: Göteborg
Bor ihop med partner: En sambo och en kombo.

Vem är bäst på tekniska saker i ditt förhållande?
Datorer, routrar och mobiltelefoner: jag.
Elledningar, bilar och borrmaskiner: kombon.

Vem är bäst på matlagning?
Sambon.

Vem lagar vardagsmaten?
Var och en för sig.

Vem lagar lyxmaten?
Sambon, eller tillsammans.

Vem städar?
Ingen. Eller ibland alla.

Vem sköter avloppet?
Kombon.

Vem är bäst med bygg?
Kombon.

Vem är mest mån om att inreda?
Jag. Sambon är nästan lika mån. Men jag har bäst smak. :)

Vem har mest kläder?
Kombon.

Vem tjänar mest?
Jag, tror jag. Eller kanske kombon.

Vem tar oftast initiativ till sex?
Det beror på vem som ska ha sex med vem.

Vem vill oftast mysa?

Alla!

Vem ringer mest?
Kombon.

Vem SMS:ar mest?
Sambon.

Vem festar mest?
Ingen.

Parmiddagar?
Parmiddagar?

Vem har svårast för att möta den andras vänner?

Jag?

Föräldrar?
Kombon. Men jag har svårast för att låta mina vänner möta mina föräldrar.

Vem tycker bäst om barn?
Sambon.

Din partners intressen?
Krukväxter, dataspel och politik.

Dina intressen?
Pyssel, nörderi och politik.

Vill du lägga till något?
Nej.

1 comment:

Sol said...

Om vårt liv var en bibel skulle den vara författad precis så här :)