Friday, May 11, 2007

1. vad heter du? STRMN
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Jag ska byta efternamn. Jag måste bara komma mig för att ta itu med det.
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Nina.
4. vilket stjärntecken är du? Skytto.
5. vilken årgång är du? 84.
6. vart bor du? Lilla London.
7. bott utomlands? Ja.
8. flyttat antal gånger? Shit. Räknaräkna. Jag bor på mitt åttonde, nionde eller tionde ställe beroende på hur man räknar, och det är exklusive sommarstugor och flyttar till och från dem.
9. vart skulle du vilja bo? Precis här.
10. vilken skolklass? Jag vill ha min skolklass nästan som den är. Den är fin.
11. vad vill du bli när du blir äldre? Modigare.

UTSEENDE
1. hur lång är du? 171 centimeter.
2. hur mycket väger du? Mer än vågar väger.
3. hårfärg och frisyr? Blont och ovårdat.
4. ögonfärg? Blå.
5. mest nöjd med? Mina snygga tår.
6. minst nöjd med? Huden.
7. skostorlek? 40.
8. glasögon? Jepp.
9. har du några piercingar/tatueringar? Lite pynt i öronen har jag minsann.

FAVORITER
1. filmer? Antonia.
2. låtar? Cripple and the starfish.
3. årstider? Augusti-september.
4. mat/dryck? Pommes frites/te.
5. djur? Katt, uggla och min favoriträv.
6. färg? Grön, lila, rosa, 70-talsorange, brun och nästan alla andra färger.
7. parfym? Nejtack.
8. tv-program? L Word, nästan hela säsong 4 ligger här och väntar på mig.
9. ämne i skolan? Jag har aldrig påstått att fonetik är min grej.
10. sysselsättning? Skapa, kramas, vila, skratta, gråta, slappna av och lite censurerade saker.

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? Ljusblå med roliga knappar på axlarna.
2. vad använder du just nu för skor? Mörkgrå fejkconverse/flatsandaler.
3. favoritfärg på kläder? Blå och grön, om man ska tolka garderobsinnehållet.
4. favoritmaterial på kläder? Bomull. Det är överlägset.
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Pyjamas och en filt. Vilket jag har.
6. favoritaffärer? Myrorna, Konsum.
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? 200 kanske. Eller det beror ju på vilken månad.
8. favoritmärke? Omärkt.
9. vad har du för byxstorlek? Jag vet inte, det är svårt med byxor.
10. vad har du för tröjstorlek? Det brukar vara M, men sist var det XL. Jag tror inte att jag använder kläderna som det är tänkt att man ska och att jag har icke-normativa referensramar.

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? Fågel, fisk eller mittemellan?
2. vilken färg på tapeterna? Beigeflammiga. Uuh.
3. vilka färger går rummet i i övrigt? Grönt, mest.
4. favoritmöbel i rummet och varför? Soffa, för den är skönast.
5. vad vill du ändra där inne? Ta bort allt skräp och få nya tapeter gratis av en snäll tapethjälpare.
6. vad har du där inne av följande:
a) tv? Ja.
b) video/dvd? Ja, video.
c) dator? Ja.
d) stereo? Nej.
e) telefon? Ja, mobil.
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Himmel, hus, träd, gräs, doldisklippor i gräset, lekpark, asfalt, människor ibland och kanske hundar.
8. vad gör du oftast i ditt rum? Sover, datar, äter.
9. vem förutom du brukar sova i din säng? En fraggel. Jo, på riktigt.
10. favoritpryl i rummet? Den blå lampan är lysande.

BLANDAT
1. vad heter din morfar? Han är död.
2. var har du i din:
a) jackficka just nu? En femkrona, om den inte har ramlat ut.
b) skolväska just nu? Massa massa saker som t.ex. ett block, ett pennfack med pennor (blyerts, rosa, grön, orange samt en lila överstrykningspennor), Försvarets hudsalva, menskopp, plånbok, vantar.
c) handväska eller liknande just nu? Har ingen handväska.
3. vad är du beroende av? Sömn.
4. vilket land kommer du i från? Sverige eller Norge, beroende på hur man räknar.
5. vilken sorts lipsyl använder du? Försvarets hudsalva.
6. vad tror du på? Lösningar och svar.
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Lösningar och svar-religionen kanske.
8. vad köpte du senast? Mat.
9. har du nåt husdjur? Ja, fraggeln alltså.
10. vad bor du i? Ett hus.

GREJER
plånbok: Turkos, lagom stor.
tandborste: Svart med guldreklam.
smycken: Nej.
solglasögon: Nej.
nagellack: Blått schlagernagellack.

No comments: