Thursday, May 31, 2007

Another lista

1. Pratar du fortfarande med personen du kysste för första ggn?
Nej. Det är nog två år sedan jag hörde av henne nu, men det skulle inte förvåna mig om hon dyker upp igen - hon har en tendens att göra det.

2. Har du sett din bästa vän gråta?
Ja.

3. Vilka vitaminer tog du när du var liten?
Inga alls. Jag är uppfödd på näringsriktig mat, Panodil endast vid hög feber och nässpray endast vid stora problem nära sängdags.

4. Vad åt du senast?
Vaniljsojaglass och kakao.

5. Har du fått någon komplimang idag?
Ja.

6. Har du varit med i en rättegång?
Ja, i studiesyfte och lite som kamratligt stöd.

7. Är du polare med grannarna?
Nej, men jag pratade om den svarta katten och hennes kommande ungar och stora matlust med en av dem igår.

8. Vilka språk pratar din mamma?
Svenska, engelska och en gnutta tyska.

9. Vilka länder har du bott i?
Sverige och Norge.

10. Senaste piercingen?
Öronhål. Första och enda. Eller, första och andra, de är ju två men jag minns inte vilket som kom först.

11. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?
28 januari, jag flyttade. (Mindre än 15 minuter = igår, Julia flyttade. Jag anar ett mönster.)

12. Gay?
Det heter flata, men jag jobbar ju på det där.

13. Har du däckat/spytt för att du druckit?
Däcka ja, spy nej.

14. Har du äggat någon?
Jag brukar ägga i en bunke när jag ska baka. För det heter bunke, inte "vispskål".

15. Har du täckt någons hus med toalettpapper?
Nej, men jag har varit med på toapappersstjälarkupp en gång.

17. Har du varit på stranden?
Jadå.

18. Har du haft en stalker?
Det vet jag inte.

19. Minns du dina/din musiklärares namn?
De har varit ett antal, men jag minns åtminstone dem som betytte något mer. Som Göran, Magnus och Lizette.

20. Hur bra är din syn?
Tillräckligt bra för att jag ska få köra bil utan glasögon, men tillräckligt dålig för att det inte skulle falla mig in att göra det.

21. Har du varit på ett party?
Ja. Och på kalas, fest och partaj. Sittning. Baluns. Hippa. Vad finns det mer?

22. Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?
Det låter som om det skulle vara dyrt, och det är inget jag skulle prioritera sådär.

23. Vad skulle du säga om jag sa att jag var kär i din bror?
Vem är du?

24. Har du varit utomlands?
Ja.

25. Har du sett din bästa vän naken?
Jag vet inte om jag har sett allt på henne naket på en gång, men ja, det har jag nog. Åtminstone om man får räkna ihop flera gånger till ett sammanlagt "ja".

26. Vilket är det bästa bröllopet du varit på?
Lätt val - jag har bara varit på ett.

27. Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan pga slagsmål?
De skulle inte få veta det.

28. Var är dina syskon just nu?
Ingen aning, men han sitter säkert framför en skärm av något slag.

29. Vad var den senaste drömmen som du minns?
Jag minns inte :D

30. Vem ringde dig senast?
Patrik.

31. Vilken tid gick du upp imorse?
Elva.

32. Vad ska du göra i helgen?
Festivala.

33. Vad står det i det fjärde smset i din inkorg?
Det är en kungörelse och en fråga. Men hey, sms är ju privata grejer!

34. När var du riktigt sjuk senast?
Halsfluss för knappt två år sedan. Det var galet, jag mådde så dåligt, yrade och hade tokont och till råga på allt var jag inte hemma hos mig själv. Det var synd om mig då.

35. Vem är den senaste kändisen du tog på?
Haha, tog på?

36. Vad finns i din bakficka?
Jag har ingen bakficka.

37. Har du färglinser?
Nej. Bara i maten. Röda och gröna.

38. Vad gjorde du klockan 2 inatt?
Jag sprang i trappor halva kvällen igår (jfr fråga 11) så jag somnade faktiskt gott en bra stund före midnatt. Tänk.

39. Vad är det första du gör på morgonen?
Stänger av snoozen för sista gången, öppnar balkongdörren (om vädret tillåter), dricker vatten och går och kissar.

40. Vad ska du göra efter det här?
Funderar på att bada, men jag vet inte. Borde skriva klart hemtentan och diska egentligen. Undrar om det är något bra på teve...

No comments: