Thursday, June 7, 2007

DN-På-Stan-memet

Bästa promenad
Skatås med sällskap och sol

Favoritdryck
Lyxöl, kaffe, vatten

Bästa förfestmusiken
fånglad

Reser helst till
oh, shit, resa? Jo; alla vattenhålen långs västkusten. Och NL, alltid NL.

Favoritlyxartikel
Fin temugg, balkong, bra grafikkort och handkontroll till PC:n

Älsklingsljud
P på morgnarna, sommarljudmattam, smörkör.

Tidning jag gillar
Forskning & Framsteg

Favoritsajt på nätet
http://www.google.com/ig

Favoritbutik
Jag kan inte räkna dem alla

Favoritgrönsak
Avocado

Favoritmärke
Kors/hjärta/feministsymbol

Världens bästa nu levande regissör
pass

Stjärna jag vill träffa
Shit, träffade man en stjärna skulle man vara ihjälbränd sen flera mil tillbaka. Jag hoppar den.

Favoritskor
Medeltidsskorna, nittitalsgympadojorna, kurbitsträskorna eller mina framtida arbetstofflor?

Klädkonto per månad
i say noothing! (Men det håller på att bättra sig.)

Motionerar
Powercyklar till vartenda event, med boende en halvtimme från stan. Jorå.

Mest överskattade affär
Oh, shit, ska man vara negativ? NK antar jag.

Det dyraste jag köpt
Bostadsrätt

Mode jag aldrig vill se igen
Allt det där som folk inte kan röra sig bekvämt i/Päls o skinn

Favoritprodukt på systemet
Slottskällans Imperial Stout

Bästa fyllekäket
BK

Dansar helst till
Utan partner: glatt gung
Med partner: swing

Senast gnolade låt
MacPherson's Rant m The Galliards från The Acoustic Folkbox

Senaste fyndet
Kurbitsträskor och sommarjeans från Emmaus

Bästa diktsamlingen
Borde säga Kärlek och Uppror för tonårsbildningens skull, men för min egen blir det snarare nåt m Bruno K Öijer eller någon helt annan

Favoritprodukt på apoteket
Det kan man ju inte säga! Men vaselin, Ibuprofen, vätskeersättningspulver, fluorskölj och apotekets luftiga trosskydd måste alltid finnas i badrumsskåpet.

I min dvd-spelare
Förmodligen ngt utbränt spel. HOMM V kanske?

Beställer i baren
"Vad har ni för mörkt på fat?"/G&T

Användbar pryl
MacGyvern (aka schweizisk armékniv), särskilt den pyttelilla skruvmejseln man kan ha till glasögonskalmar

1 comment:

Stormen said...

"Fånglad av en stormvind"?

(& Bruno K! Din goda smak överraskar mig ju igen och igen)