Sunday, April 8, 2007

Tionioåttasju

Tio första:
Första bästa kompis: Rikard.
Första bil: -
Första kärlek: Jag minns inte (det var ingen som hade talat om för mig att det kunde vara kärlek).
Första husdjur: -
Första semester: Bilsemester i nordnorge.
Första jobb: Glassförsäljare + plock.
Första köpta skiva: Lisa Ekdahls första.
Första riktiga kärlek: Shit. Definiera "riktig kärlek"? Ska den vara lycklig?
Första piercing: I öronen för tre år sen.
Första konsert: Mora Träsk med fritids är det första jag minns.

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: Rödvin.
Sista bilfärd: Från föräldrahemmet till flygplatsen (för över tre månader sen).
Sista filmen du såg: Det har mest varit L Word på sistone. Och det är ju ingen film.
Sista ringda telefonsamtal: Jag ringer aldrig.
Sista bubbelbadet: Igår.
Sista spelade cd:n: Tracy Chapman - Collection.
Sista kyss: Möhöhö.
Sista gången du grät: -
Sista måltiden: Kex och vatten.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nä.
Blivit arresterad: Nä.
Blivit kär vid första ögonkastet: Jag har blivit kär innan första ögonkastet.
Fått ditt hjärta krossat: Ja.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Utifrån de referensramar jag har nu eller de jag hade då?
Haft ett one-night-stand: Öh nja.
Busringt till nån: Ja.

Sju saker du har på dig:
1. Mjukisbyxor.
2. Stjärntrosor.
3. Grått linne.
4. Blåvit stickad tröja.
5. Glasögon.
6. En filt.
7. En dator.

Sex saker du har gjort idag:
1. Sovit.
2. Photoshoppat.
3. Sett på TV.
4. Ätit.
5. Förundrats över aprilvädret.
6. Internettat.

Fem favoritsaker (ingen speciell ordning):
1. Dator.
2. Ugn.
3. Badkar.
4. Balkong.
5. Humlebäbisar.

Fyra personer du kan berätta allt för:
1. Jola.
2. "Det mesta" är inte samma sak som "allt", eller hur?
3. -
4. -

Tre val:
Svart eller vit: Vit.
Sommar eller vinter: Sommar.
Choklad eller chips: Choklad.

Två saker att göra innan du dör:
1. Äta egenodlade tomater.
2. Bilda familj.

En sak du ångrar:
1. Att jag inte jag gjort någon nytta idag... heller.

No comments: