Tuesday, April 17, 2007

Utlämnandememet a.k.a. avreageringsmemet (favorit i repris)

INSTRUCTIONS: Write 15 statements, intended to 15 different people; good/bad things you've always wanted to tell them. Never tell which one is to whom.

1. Du får mig att känna mig lite större och lite viktigare, och jag gillar det.

2. Jag vill inte höra om allt det där. Men jag vet inte vad vi annars skulle prata om, så jag tiger still och lyssnar.

3. Det är dags för dig att berätta det där, vad det nu är.

4. Det var ditt ansvar, och det är det fortfarande. Det var du som gjorde fel.

5. Sluta lägga näsan i blöt och lär dig att vara lite finkänslig och proffsig. Det skadar bara dig själv i slutänden ändå.

6. Jag kan inte göra något. Jag gör det bara för min egen skull.

7. Jag undrar hur det skulle ha gått för dig. Jag undrar inte det om nästan någon av de andra. Det är så jävla orättvist.

8. Förlåt.

9. Det finns så många saker hos dig som jag tycker uppriktigt illa om, och jag är så glad att jag inte behöver bry mig om dem längre.

10. Jag tänker att jag skulle ge det en chans om du tog kontakt, men jag vet inte om jag verkligen skulle göra det. På sätt och vis hoppas jag att du låter bli, så jag slipper bestämma mig.

11. Jag vill lära känna dig.

12. Jag skulle kunna bli kär i dig.

13. Jag var aldrig kär i dig. Jag behövde dig bara för att jag behövde någon som behövde mig.

14. Du står mig mycket närmare än du tror, tror jag. Men du har ingen aning. Och jag tror inte att jag kommer att tala om det.

15. Jag bryr mig inte särskilt mycket om om du är död eller inte.

No comments: